Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolupráce začínajících učitelů s dalšími učiteli
Procházková, Daniela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce se zabývá spoluprací mezi začínajícími pedagogy na prvním stupni základní školy s ostatními kolegy, jejich vzájemnou podporou a také vztahy na pracovišti, které výrazně ovlivňují celkový chod školy. V první kapitole teoretické části je popsána osobnost učitele a jeho profesní vývoj. Další kapitoly popisují začínajícího učitele, jeho podporu od vedení a uvádějícího učitele. V teoretické části je také popsána spolupráce učitelů, nejčastější formy spolupráce a role vedení při spolupráci učitelů. Cílem výzkumu v empirické části je zjistit, jak začínající učitelé vnímají podporu v jejich začátcích učitelské profese a také jak vnímají spolupráci a vztahy na škole, kde začali svou pedagogickou praxi.
Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) v pojetí výuky začínajícího učitele na prvním stupni ZŠ
Stupková, Petra ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se snaží reflektovat fázi profesního startu učitele 1. stupně základní školy. Zabývá se pedagogickými činnostmi a odpovědností učitele primární školy a profesní podporou, kterou mohou být například: pracovní prostředí, uvádějící pedagog, jasně stanovené požadavky profesní kvality učitele nebo profilace začínajícího učitele na určitý vzdělávací program, další vzdělávání učitelů v něm. Jedním z takových programů je inovativní program Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT). Cílem diplomové práce je přinést zjištění, s jakými potížemi se potýkají současní začínající pedagogové, co jim pomáhá je překonat, jakou mírou zapojují RWCT do vlastního pojetí výuky a především zjistit, jaký vliv má kvalita znalostí principů a metod programu RWCT na pojetí výuky, práci a profesionalizaci učitele. Klíčová slova: začínající učitel, podpora začínajících učitelů, kvalita učitele, pojetí výuky, vzdělávací program RWCT, učitel v RWCT, profesionalizace učitele.
Obavy a problémy začínajícího učitele na 1. stupni ZŠ a jak s nimi pracovat
Šubrtová Solčanská, Adéla ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Tato diplomová práce sumarizuje poznatky z oblasti profesní připravenosti začínajících učitelů se zaměřením na začínající učitele na 1. stupni základních škol. Využita byla literární rešerše českých i zahraničních odborných pramenů spolu s použitím závěrů z výzkumných šetření zabývajících se začínajícími učiteli. Cílem teoretické části práce bylo vytvořit výčet obav a problémů, se kterými se začínající učitelé nejčastěji potýkají a v návaznosti na to ve výzkumné části zjistit, jaký pohled mají na profesní připravenost začínajících učitelů uvádějící učitelé. Ke kvalitativnímu šetření byli jako respondenti zvoleni právě uvádějící učitelé, neboť oni jsou se začínajícími učiteli v úzkém a mnohdy pravidelném kontaktu. Výsledky ukazují, že jsou oblasti, na které jsou začínající učitelé ze studia na vysoké škole připraveni velmi dobře, a pak jsou také oblasti, ve kterých jim jsou uvádějící učitelé velmi nápomocní.
Třídní schůzky začínajících učitelů
Vlčková, Anna ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku třídních schůzek a s nimi spojenou přípravu, realizaci, průběh a samotnou komunikaci začínajících učitelů primární školy s rodiči žáků. Cílem diplomové práce je vytvořit na základě dat získaných od začínajících učitelů a rodičů soubor postupů a doporučení, které se setkaly v praxi s úspěchem a mohou se jimi inspirovat nejen další začínající učitelé. V teoretické části identifikuje diplomová práce kompetence, které umožňují učiteli efektivně zvládnout tuto profesní situaci a na základě odborné literatury uvádí vzorové příklady jednání, které přispívají k lepší přípravě a průběhu třídních schůzek. Výzkum v empirickém části sleduje případy čtyř začínajících učitelů. Využity jsou výzkumné metody pozorování, polostrukturovaný rozhovor a dotazník. Výzkum v rámci diplomové práce trval půl roku, během něhož proběhlo pozorování třídních schůzek, následně po třídních schůzkách probíhaly rozhovory se začínajícími učiteli a celý výzkum byl ukončen dotazníkem vytvořeným pro rodiče. Získaná data byla poté vyhodnocena a porovnána s částí teoretickou. Po půlročním spolupráci se začínajícími učiteli, sběru dat a jejich vyhodnocení se podařilo vytvořit přehled funkčních kroků, které se pro zdárný průběh třídních schůzek v praxi osvědčily. Jde o jakýsi návod, jak při plánováni a...
Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) v pojetí výuky začínajícího učitele na prvním stupni ZŠ
Stupková, Petra ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se snaží reflektovat fázi profesního startu učitele 1. stupně základní školy. Zabývá se pedagogickými činnostmi a odpovědností učitele primární školy a profesní podporou, kterou mohou být například: pracovní prostředí, uvádějící pedagog, jasně stanovené požadavky profesní kvality učitele nebo profilace začínajícího učitele na určitý vzdělávací program, další vzdělávání učitelů v něm. Jedním z takových programů je inovativní program Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT). Cílem diplomové práce je přinést zjištění, s jakými potížemi se potýkají současní začínající pedagogové, co jim pomáhá je překonat, jakou mírou zapojují RWCT do vlastního pojetí výuky a především zjistit, jaký vliv má kvalita znalostí principů a metod programu RWCT na pojetí výuky, práci a profesionalizaci učitele. Klíčová slova: začínající učitel, podpora začínajících učitelů, kvalita učitele, pojetí výuky, vzdělávací program RWCT, učitel v RWCT, profesionalizace učitele.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.